نمایه نویسندگان

آ

  • آیتی، محسن تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی) [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 253-290]

ا

  • احقر، قدسی شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • احمدزاده، سارا توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]
  • احمدی، پروین تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-172]
  • احمدی، فاطمه زهرا مطالعه چندموردی شایستگی های مشترک دانش‌آموزان در برنامه درسی نیوزلند، هنگ‌کنگ، ایرلند شمالی و فنلاند [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 195-224]
  • اصغری، نجما تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-172]
  • افکاری، فرشته تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]
  • اکبری، احمد الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 41-70]
  • البرزی، محبوبه کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • امام جمعه، محمدرضا استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • امین خندقی، مقصود آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 1-40]
  • امینی زرین، علیرضا آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان پاکدشت [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 147-170]
  • انتظاری، اردشیر ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]
  • ایزانلو، بلال ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • ایزدی، صمد تأثیر ادراک دانش ‏آموزان از محیط کلاس و ارزشیابی بر نگرش به ریاضی با میانجی‏ گیری خودکارآمدی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 267-292]
  • ایمان زاده، علی مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 67-98]

ب

  • باستانی نژاد، علی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]
  • باقری نوع پرست، خسرو فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]
  • بهادری، بهناز فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]

پ

  • پاکدامن، فرزانه بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]
  • پناهنده پور، محمد طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 105-130]
  • پوشنه، کامبیز ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • پیرحیاتی، سارا ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]

ت

  • تقی پور، کیومرث مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 67-98]
  • تقی پور حویزی، پرنیان شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • توکلی، فاطمه زهرا تأثیر ادراک دانش ‏آموزان از محیط کلاس و ارزشیابی بر نگرش به ریاضی با میانجی‏ گیری خودکارآمدی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 267-292]

ج

  • جهانی، جعفر محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]

چ

  • چهارباشلو، حسین گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]

ح

  • حاتمی، جواد طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]
  • حاجی تبار، محسن تأثیر ادراک دانش ‏آموزان از محیط کلاس و ارزشیابی بر نگرش به ریاضی با میانجی‏ گیری خودکارآمدی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 267-292]
  • حسن زاده، سعید بهبود مهارت‌های سوادآموزی اولیه در کودکان پیش دبستانی در معرض خطر: اثربخشی داستان خوانی مشارکتی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 225-262]
  • حسینی، سیده ملیحه تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی) [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 253-290]
  • حسینی خواه، علی طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]
  • حسینی خواه، علی تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی) [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 253-290]
  • حکیم زاده، رضوان ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • حیدری، محمد حسین تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]

خ

  • خاوری، سمیه ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 57-78]
  • خسروی، علی اکبر بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]

د

  • دهقانی، مرضیه ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • دوایی، مهدی بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]

ر

  • ربانی، زهرا آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان پاکدشت [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 147-170]
  • رحمانی، احد شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • رزاقی، عباس ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • رستگاری، نرجس شناسایی عوامل مؤثر در اجرای یادگیری ترکیبی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 205-232]
  • رضازاده بهادران، حمیدرضا بررسی جایگاه تجارب زیسته قومیتی در برنامه درسی پنهان دوره متوسطه اول ایران [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 131-156]
  • رنجبر، مختار طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 105-130]

ز

  • زادشیر، محبوبه استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • زارع، پریسا نواندیشی در شناخت و توسعه مفهومی برنامه درسی نال [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 37-68]
  • زارعی، مرتضی طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]
  • زمانی، نیره بهبود مهارت‌های سوادآموزی اولیه در کودکان پیش دبستانی در معرض خطر: اثربخشی داستان خوانی مشارکتی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 225-262]
  • زنگویی، اسدالله الگوی شایستگی‌های برنامه‌درسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-204]
  • زینلی پور، حسین طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]

س

  • سالاری چینه، پروین شناسایی عوامل مؤثر در اجرای یادگیری ترکیبی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 205-232]
  • سراجی، فرهاد ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 57-78]
  • سرشار، حمید ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]
  • سعیدنیا، اکبر مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 67-98]
  • سعیدی، مهدی کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • سماوی، سیدعبدالوهاب شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • سماوی، عبدالوهاب طراحی بسته آموزشی استیم‌محور بر اساس مدل تفکر طراحی و بررسی اثربخشی آن بر دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 223-246]
  • سمیعی زفرقندی، مرتضی مؤلفه‌ها و اهداف آموزشی بازی‌های بومی- محلی در راستای یادگیری و توسعه مهارت های دانش آموزان [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 123-156]
  • سورانی یانچشمه، آمنه ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 265-302]
  • سیدی، میرحکیم الله چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]

ش

  • شاه طالبی، بدری آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]
  • شریفیان، فریدون تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]
  • شفیعی، زهرا آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان پاکدشت [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 147-170]
  • شفیعی سروستانی، مریم محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]
  • شکوهی یکتا، محسن بهبود مهارت‌های سوادآموزی اولیه در کودکان پیش دبستانی در معرض خطر: اثربخشی داستان خوانی مشارکتی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 225-262]
  • شمشیری، بابک محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]
  • شهرکی، علی جُستاری در ریاضیات قومی: استخراج محاسبات ریاضی سنّتی مقنّیان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 157-176]
  • شیخی فینی، علی اکبر شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • شیرکرمی، جواد بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • شیرکوند، ناصر الگوی شایستگی‌های برنامه‌درسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-204]

ص

  • صاحبدل، حسین الگوی شایستگی‌های برنامه‌درسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-204]
  • صالحی، کیوان ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • صالحی، کیوان ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • صفرزایی، رسول الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 41-70]

ط

  • طاهری دمنه، محسن سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]
  • طلایی، ابراهیم طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]

ع

  • عابدینی، یاسمین سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]
  • عباسی، عفت طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]
  • عصاره، علیرضا استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • عصاره، علیرضا شناسایی و اعتباریابی ویژگی‌های مطلوب عناصر چهارگانه برنامه درسی مبتنی‌ بر مهارت‌های حل مسئله آموزش مطالعات اجتماعی دوره کارشناسی آموزش ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 171-196]
  • عصاره، علیرضا ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • علی عسگری، مجید گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • علی عسگری، مجید تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی) [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 253-290]
  • عمرانی، پروانه تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]

غ

  • غلام آزاد، سهیلا استفاده از روش سنتزپژوهی برای شناسایی مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد شناختی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 79-110]
  • غلام آزاد، سهیلا چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]
  • غلامی، خلیل گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • غلامی علوی، صدیقه طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]

ف

  • فاضلی، نعمت الله توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]
  • فخیم پور، مریم سادات محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]
  • فدایی، محمدرضا جُستاری در ریاضیات قومی: استخراج محاسبات ریاضی سنّتی مقنّیان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 157-176]
  • فرزاد، ولی الله ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • فقیهی، علیرضا بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • فلاح مهنه، تورج الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 41-70]

ق

  • قادری، مصطفی تأثیر آموزش معکوس بر درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در درس انسان و محیط زیست [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 293-312]
  • قادری، مصطفی ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 29-66]
  • قاسم تبار، سید امیر طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی موسیقی برای دوره پیش دبستان بر اساس نظریه پرکسیال دیوید الیوت [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 91-122]
  • قلتاش، عباس طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 105-130]

ک

  • کاشی، محمد جواد غلامرضا ضعف جامعه و غیبت قومیت در نظام آموزش رسمیِ ایران قبل از انقلاب اسلامی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 69-90]
  • کدخدائیان آرانی، حسین آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]
  • کرد، عبدالکبیر اثر چالش‌های تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجی‌گری استرس شغلی و گرانباری نقش [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 233-252]
  • کریمی، محمدحسن کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • کلباسی، افسانه ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 265-302]
  • کیانی، سمیه تبیین مؤلفه های معلّم فضیلتمند از منظر دیوید کار [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 211-236]

گ

  • گویا، زهرا چالش‌های یادگیری ریاضی دانشجویان در دانشگاه البیرونی افغانستان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 237-264]

م

  • محمدی، مهدی محتوای برنامه درسی آموزش شایستگی‌های دوست داشتنی‌ترین خویشتن معلمان: مطالعه فراترکیب [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 177-210]
  • محمدی نائینی، مژگان بررسی وضعیت آموزش ابتدایی در مناطق محروم و طراحی و اعتباریابی الگوی مناسب (مطالعه موردی منطقه موسیان) [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 111-146]
  • محمودی، فیروز مروری کیفی بر ویژگی های عناصر اصلی برنامه درسی پروژه محور و اعتبارسنجی آن [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 67-98]
  • مرزوقی، رحمت اله نواندیشی در شناخت و توسعه مفهومی برنامه درسی نال [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 37-68]
  • مرزوقی، رحمت اله کشف و اعتباریابی کاربست مؤلفه های دیدگاه تربیتی رودلف اشتاینر در برنامه درسی دوره ابتدایی: یک مطالعه ترکیبی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 71-104]
  • مقدم زاده، علی ساخت ابزار میزان‌شده برای سنجش مدارس اثربخش دوره‌ ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 247-288]
  • مهرمحمدی، محمود شناسایی انواع شایستگی‌ها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 99-128]
  • مهرمحمدی، محمود طراحی و اعتبارسنجی الگوی صلاحیت حرفه ای راهبران آموزشی در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-222]
  • موسی پور، نعمت الله فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]
  • موسی پور، نعمت اله گونه‌شناسی ادراک معلمان نمونه ابتدایی از تدریس: یک مطالعه پدیدارنگارانه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 33-56]
  • مومنی مهموئی، حسین الگوی شایستگی‌های برنامه‌درسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 155-204]
  • مومنی مهموئی، حسین الگوی جاری آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی(ارائه الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 41-70]
  • میرهادی، سید مهدی ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 265-302]

ن

  • ناستی زایی، ناصر اثر چالش‌های تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجی‌گری استرس شغلی و گرانباری نقش [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 233-252]
  • نصر اصفهانی، احمدرضا سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]
  • نقره ای، مرتضی آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 1-40]
  • نوروزی داینی، مریم ملاک‌ها و نشانگر‌های سنجش تکالیف اصیل در دوره ابتدایی: مطالعه ای کیفی [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 157-194]
  • نوریان، محمد مؤلفه‌ها و اهداف آموزشی بازی‌های بومی- محلی در راستای یادگیری و توسعه مهارت های دانش آموزان [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 123-156]
  • نیک نام، زهرا توصیف تجربه دانش‌آموزان کورد پایه اول در‌ مواجهه با گفتمان مدرسه [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 1-32]
  • نیکنام، زهرا فهم گونه‌های تعامل معلم-شاگردی در کلاس‌های درس از منظر نظریه انسان عامل [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 1-36]

و

  • واصفیان، فرزانه آسیب‌شناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانه‌ای دوره متوسطه در مرحله اجرا [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 129-154]

ه

  • هاشمی، سید احمد طراحی الگوی مناسب برنامه درسی دوره پیش دبستانی در ایران مبتنی بر نظریه زیست بوم شناختی [دوره 18، شماره 70، 1402، صفحه 105-130]

ی

  • یوسف زاده چوسری، محمد رضا ویژگی های برنامه درسی کارآفرینی فناورانه در دوره ابتدایی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 57-78]
  • یوسفی، فاطمه مؤلفه‌ها و اهداف آموزشی بازی‌های بومی- محلی در راستای یادگیری و توسعه مهارت های دانش آموزان [دوره 18، شماره 69، 1402، صفحه 123-156]
  • یوسفی همدانی، الهام سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آینده‌نگارانه [دوره 18، شماره 71، 1402، صفحه 1-28]